Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag22.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Sponsring/Event

Fernando Machado klar för Framtidens Marknadsavdelning

Publicerad: 6 april 2021, 08:18

Den 27 april arrangeras Framtidens Marknadsavdelning, med bland annat Fernando Machado, avgående CMO på Burger King på talarlistan.

Den 27 april är det dags för Framtidens Marknadsavdelning. I år blir eventet digitalt och en av årets talare är Fernando Machado, avgående global CMO på Burger King, som kommer att ge fem råd inför framtiden.


Ämnen i artikeln:

Årets marknadsavdelningFramtidens Marknadsavdelning

Eventet Framtidens Marknadsavdelning fördjupar sig i marknadsavdelningens utmaningar och framtida roll i företaget.

Här är de klara talarna:

Fernando Machado, avgående global CMO på Burger King, ska börja som CMO på spelbolaget Activation Blizzard. Under sin tid på Burger King har han varit med och skapat några av världens mest framgångsrika kampanjer. 

Rickard Lyko, vd Lyko, kommer förklara varför du ska mäta mindre och våga mer. Han ska även berätta hur Lyko ska nå 10 miljarder i omsättning 2028 genom sänkt konverteringsgrad och mer fokus på kunden.

Nicolas Nath, Marketing Director, Adidas South East Europe, om hur organisationer kan bygga vinnande team genom inkluderat ledarskap.

Klaudia Klang, creative lead, och Petra Leijon af Burén, projektledare på H&M globala marknadsavdelning berättar om lanseringen av Looop som förra veckan nominerades i Guldäggets kategori innovation.

Pontus Winberg, Chief Commercial Officer, CAKE, om hur tjuvjakt i Afrika och Pharrell Williams knallgula hoj har tagit den svenska elmotorcykeln CAKE ut i världen.

Lisa Rönnberg, Head of Creative & Brand TUI, om hur det är att använda scenarioplanering för att förbereda för det oförberedda.

Nils Rylén, Head of Global Marketing Communications, Polestar, hur elbilmärket gjort saker annorlunda och bättre genom att utmana konventioner och ha attityd i marknadsföringen.

Erik Modig, forskare, Handelshögskolan i Stockholm, om marknadsavdelningens roll i organisationen.

Ida Lemoine, beteendeekonom, pratar om hur vår hjärna fattar beslut, vad som är viktigt att veta om kunders beteenden och hur beteendevetenskap kan hjälpa marknadsförare att skapa mer effektiv kommunikation.

Linda Estenthal, CMO, Rusta, delar med sig av sina insikter efter 24 månader med AI-baserat ekosystem, ett system som har optimerat kundupplevelsen och relevansen för 3,5 miljoner medlemmar.

Nytt för i år är att eventet har ett expertspår med fokus på datadrivet.

Läs mer och säkra din plats på resume.se/marknad 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.