Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Sponsring/Event

Hansen Event rekryterar mediaprofil

Publicerad: 25 oktober 2012, 12:21

Niclas Rahm, ny varumärkesansvarig och krativ chef på Hansen Event

Niclas Rahm har bytt jobb. Han blir varumärkesansvarig och kreativ chef på Hansen Event. Han lämnar därmed 75 Agency, men blir kvar som delägare.


Ämnen i artikeln:

Niclas RahmHansen Event

Niclas Rahm har ett förflutet inom Stureplansgruppen och på TV4. Förra året vann han silver i Resumés tävling "Kundens Bästa Byrå".

Närmast har han varit Sponsor & Marknadsansvarig i Ladies Night som ägs av Wallmans Nöjen och ingår i koncernen 2E Group. Vid sidan av detta har Niclas Rahm  drivit sin egna kommunikationsbyrå i cirka 10 år.

Han blir kvar som delägare i 75 Agency, men lämnar pr- och eventdelen. Niclas Rahm tillträdde sin tjänst som varumärkesansvarig och kreativ chef på Hansen Event vid månadsskiftet.

– Huvudinriktningen för mig kommer vara att jobba med Hansens uttryck inom möteskommunikation. Det känns riktigt kul att komma till en av Nordens största nöjeskoncerner, säger Niclas Rahm till Resumé.

Hansen Event har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Växjö. Niclas Rahm kommer att utgå från Stockholm och jobba med profilering, innehåll och koncept med ett team kreatörer under sig.

– Vi har länge haft ögonen på Niclas. Han har en unik profil som passar Hansen och 2E Group oerhört bra. Niclas passion och väldokumenterade förmåga att både driva varumärke och tillföra kreativ höjd oavsett inriktning och marknad tillför oss värdefull spetskompetens, säger Niclas Linnér, VD på Hansen.

Hansen är en av branschens ledande aktörer med verksamhet och ingår i upplevelsekoncernen 2EGroup. Hansen har fokus på tre affärsområden: Mega Event,  Event Marketing och Travel & Conference. Större uppdrag
som har genomförts under 2012 är: Volvo Ocean Race, Oriflame Global Gold Conference, Whitedagarna för White Arkitekter, SAAB Group 75 års jubileum, lanseringen av Volvo V40 för Volvo Cars.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Niclas RahmHansen Event

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.