Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Sponsring/Event

Här är programmet till Sound Stockholm 2018

Publicerad: 29 Oktober 2018, 09:24

Carl Wåreus, Google, Carolin Högmyr, SF Media, Margareta Andersson, Lexter Ljuddesign, Robin Hofmann, Heardis!, Marco Bertozzi, Spotify, Ariella Rotstein, ICAx, Karin Lagerqvist, Mood Stockholm, Kalle Widelius, Online Voices, Karen Kaushansky, experience designer, Göran Swärdh, The Lobby och Tommi Partanen, Ultra Nordic, är några av talarna på Sound Stockholm den 23 november. Montage: Andreas Elgstrand

Framtiden för voice. The sound of Volvo. Algoritmen som musiksätter varumärken. 20 experter delar med sig av sina kunskaper på Sound Stockholm den 23 november.


Ämnen i artikeln:

Sound StockholmGoogle Home

Utvecklingen inom poddar, radio, musik, röststyrning och ljudbranding står på agendan när Resumé lanserar andra upplagan av heldagskonferensen Sound Stockholm. 20 svenska och internationella talare delar med sig av sina kunskaper på Rival vid Mariatorget i Stockholm den 23 november.

Sound Stockholm vänder sig till alla som arbetar med ljud på medieföretag eller marknads- och kommunikationsavdelningar. Här är årets programpunkter och talare:

• The future of voice – Karen Kaushansky, experience and product designer.

• Möjligheterna med Google Assistant – Carl Wåreus, Head of Agency, Google.

• CASE: Okej Google, låt mig prata med ICA – Ariella Rotstein, co-lead, ICAx.

• Hur varumärkesbyggande ljud kan lyfta Sveriges handelsplatser – Margareta Andersson, grundare Lexter Ljuddesign, Karin Lagerqvist, marknadsansvarig Mood Stockholm och Göran Swärdh, konceptansvarig The Lobby.

• Hur Finnair lyckades höja smaken på flygplansmaten med hjälp av ljud – Tommi Partanen, senior sound experience advisor, Ultra Nordic.

• The sound of Volvo – Fredrik Hagman, Interactive Sound Designer, Volvo Car Corporation.

• The future of audio – Marco Bertozzi, Head of ad sales Europe, Spotify.

• Algoritmen som omvandlar ditt varumärkeslöfte till musik – Robin Hofmann, co-founder and creative director, Heardis!

• Så hittar du ditt företags röst – Kalle Widelius, vd Online Voices.

• Ljudet som kreativt verktyg – Åkestam Holst.

• Marknadscheferna: Så jobbar vi med ljud, i dag och i morgon – Alexander Fugah, marknadschef KidsBrandStore, Carolin Högmyr, marknadschef SF Media, Mikael Holmgren, kommunikationsansvarig Triss och Lotto på Svenska Spel, samt Merike Gardner Svärd, varumärkesansvarig Lendo.

• Halebop: Nytt koncept, ny profil och ny ljudstrategi – Halebop, musikbyrån Ohlogy och reklambyrån Perfect Fools.

Under Sound Stockholm delas också priset Sound Award i tre olika kategorier – Årets ljudinnovation, Årets röst och Årets Ljudbranding. Dessutom delar Stim ut priset Stimgitarren till ett företag eller en organisation som bidrar till att musikskapare får ersättning.

Läs mer och säkra din plats på Sound Stockholm här.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik.svedjetun@resume.se


Ämnen i artikeln:

Sound StockholmGoogle Home

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.