Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Sponsring/Event

Har skapat Tough Viking – nu vill Le Pacte hjälpa till med massvaccinering

Publicerad: 21 januari 2021, 08:52

David Klint, grundare och managing partner på Le Pacte.

Kunskapen från eventbranschen kan vara till nytta i takt med att Sverige nu delar ut sina första doser vaccin. Det menar Le Pacte, som sträcker ut sin hand till Sveriges myndigheter och regioner.


Ämnen i artikeln:

CoronavirusetEvent

Brand experience- och eventbyrån Le Pacte har idag kontor i Stockholm och Malmö, och har arbetat med event för varumärken som BMW, Red Bull och Adidas. 

De har även varit med och skapat och arrangerat löpartävlingen Tough Viking. 

Och vad är egentligen skillnaden mellan att arrangera en massvaccinering jämfört med ett annat stort publikt event? Den frågan ställer sig Le Pacte, som nu går ut med att de vill hjälpa till med massvaccineringen genom att arrangera drive in- och walk in-lösningar för snabb vaccinering. Byrån är enligt egen utsago experter på snabba fältlösningar som pop up, drive in, personal och fryslösningar. 

– Det finns ingen anledning att vänta med att vaccinera om vaccinet finns på regionerna. Det handlar bara om att klara av att bygga ut kapaciteten och att göra detta snabbt vilket kommer rädda många liv, säger byråns grundare och managing partner David Klint

Vaccineringen skulle kunna ordnas på idrottsarenor, i mässhallar och råa lokaler som hangarer. 

Läs mer: Ställa in – eller ställa om? Så har storbolagen hanterat sina events i coronans spår 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

CoronavirusetEvent

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.