Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Sponsring/Event

Heineken lanserade alkoholfri öl … klockan sju på morgonen

Publicerad: 23 Maj 2017, 12:56

En måndag klockan 07.00 känns spontant inte som den optimala tiden för att dricka öl på Stureplan. Men när Heineken 0.0 lanserades i veckan genom klubbeventet Heineken Early Sessions verkade besökarna uppskatta innovativt öldrickande på morgonkvisten.


Ämnen i artikeln:

EventSpinnHeineken

Måndag mellan klockan 07–09 kom ett hundratal morgonpigga, danssugna gäster förbi för att festa med alkoholfri öl. Eventet drog till sig många förvånande blickar från människor som passerade förbi svampen vid Stureplan som på väg till jobbet.

– Tanken med Heineken Early Sessions är att, precis som 00-an, ge folk en klassisk men annorlunda Heineken-upplevelse. Vi vill visa att den möjliggör att avnjuta en riktigt god öl, festa och ha kul oavsett tidpunkt på dagen och oavsett om man ska jobba eller göra något annat viktigt efteråt, säger Charlotte Törnqvist, vd och kundansvarig för Spendrups, på Spinn som låg bakom eventet i ett pressmeddelande.

SEBJAK stod i dj-båset, ett av affischnamnen på  musikfestivalen Summerburst, och intresset för Sveriges första BW sträckte sig långt längre än bara anmälda gäster. Över 85 000 nyfikna från världen över följde eventet som livesändes via Facebook och många av de förbipasserande stannade till för att fota den oväntade morgonfesten – och dyka in på en spontan morgonöl.

– Det här var den första av förhoppningsvis flera Early Sessions och jag tycker att det är jätteroligt att så många tog sig upp i ottan för att börja sin måndag tillsammans med oss. Lanseringen av Heineken 0.0 är extremt viktig för oss, då det alkoholfria segmentet vuxit avsevärt i Sverige de senaste åren och vi hittills har stått helt utanför. Men det är också väldigt typiskt Heineken; vi släpper inte en produkt förrän vi tycker att den är helt perfekt – och när vi gör det så gör vi det på vårt eget sätt, säger Tomas Adolfsson, brand manager Heineken Sverige i en kommentar.

Eventet koordinerades av Stureplansgruppen Event och livestreamen på Facebook sköttes av Broadcast House.

Arbetsgrupp Spinn & Actionist:
Charlotte Törnqvist, vd på Spinn
Louise Bauer, vd Actionist
Christoffer Törnblom, copy Spinn
Natalie Lennartsson, art director Actionist
Ulf Öijerbrand, art director Spinn
Erik Weidenhielm, art diretor Actionist
Matthias Gaimer, produktionsledare Spinn

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

EventSpinnHeineken

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.