Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Sponsring/Event

Hög risk för varumärkesintrång när annonsörer EM-kampanjar: ”Enorma summor står på spel”

Publicerad: 17 juni 2021, 12:49

Helena Taube Rehnmark, marknads- och försäljningschef på Svenska fotbollförbundet.

Foto: Getty Images / Montage

Det är inte bara de officiella sponsorerna som skor sig på EM-hajpen, vilket blivit ett stort problem för Uefa och Svenska fotbollförbundet. Arrangörerna riskerar att både tappa stora summor pengar och få sina varumärken urvattnade. ”Flera gånger i veckan kontaktar vi företag som gått över gränsen”, säger Helena Taube Rehnmark, marknads- och försäljningschef på Svenska fotbollförbundet.


Ämnen i artikeln:

Fotbolls-EMSponsringSvenska FotbollsförbundetVarumärkenLandslaget

Imorgon fredag spelar det svenska landslaget sin andra match i EM mot Slovakien – en fotbollsfest för både fans och sponsorer. Men det är långt ifrån bara de officiella sponsorerna,

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.