Sponsring/Event
Hög risk för varumärkesintrång när annonsörer EM-kampanjar: ”Enorma summor står på spel”
Publicerad: 17 juni 2021, 12:49
Helena Taube Rehnmark, marknads- och försäljningschef på Svenska fotbollförbundet. Foto: Getty Images / Montage
Det är inte bara de officiella sponsorerna som skor sig på EM-hajpen, vilket blivit ett stort problem för Uefa och Svenska fotbollförbundet. Arrangörerna riskerar att både tappa stora summor pengar och få sina varumärken urvattnade. ”Flera gånger i veckan kontaktar vi företag som gått över gränsen”, säger Helena Taube Rehnmark, marknads- och försäljningschef på Svenska fotbollförbundet.
Imorgon fredag spelar det svenska landslaget sin andra match i EM mot Slovakien – en fotbollsfest för både fans och sponsorer. Men det är långt ifrån bara de officiella sponsorerna,
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.