onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sponsring/Event

Hög risk för varumärkesintrång när annonsörer EM-kampanjar: ”Enorma summor står på spel”

Publicerad: 17 juni 2021, 12:49

Helena Taube Rehnmark, marknads- och försäljningschef på Svenska fotbollförbundet. Foto: Getty Images / Montage

Det är inte bara de officiella sponsorerna som skor sig på EM-hajpen, vilket blivit ett stort problem för Uefa och Svenska fotbollförbundet. Arrangörerna riskerar att både tappa stora summor pengar och få sina varumärken urvattnade. ”Flera gånger i veckan kontaktar vi företag som gått över gränsen”, säger Helena Taube Rehnmark, marknads- och försäljningschef på Svenska fotbollförbundet.

Ämnen i artikeln:

LandslagetFotbolls-EMSvenska FotbollförbundetEventSponsringVarumärkeVarumärken

Amanda Törner

amanda.torner@resume.se


Imorgon fredag spelar det svenska landslaget sin andra match i EM mot Slovakien – en fotbollsfest för både fans och sponsorer. Men det är långt ifrån bara de officiella sponsorerna,

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev