Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Sponsring/Event

Husqvarna ny partner till Svenska Fotbollsförbundet

Publicerad: 12 maj 2021, 09:26

Husqvarna har tecknat ett helt nytt samarbetsavtal med Svenska Fotbollförbundet som sträcker sig över ett och ett halvt år.


Ämnen i artikeln:

HusqvarnaSvFF

Partnerskapet innebär att Husqvarna i nära samarbete med SvFFs anläggningskonsulenter ska nå ut till fotbollsklubbar med information, kunskap och framtidens lösningar för att sköta klubbarnas grönytor. Genom detta samarbete får Svensk Fotboll, distriktsförbunden och föreningarna runtom i landet ta del av Husqvarnas senaste teknik och innovation.

– Vi är mycket stolta och glada att vi nu startar detta samarbete med SvFF. SvFF har ett stort förtroende hos svenska folket i ambitionen att stärka svensk fotboll och SvFF tar också hållbarhetsfrågan på lika stort allvar som vi, kommenterar Linda Neal, regional marketing director, Husqvarna Div.

Avtalet gäller från augusti 2021 samt hela 2022. Partnerskapet kommer i första hand att byggas kring professionella robotgräsklippare med lanseringen av nya produkten CEORA som en given höjdpunkt.

– Husqvarna, med sitt innovativa sätt att utveckla produkter, är ett varumärke som passar oerhört väl ihop med Svensk Fotboll. Jag är övertygad om att vi tillsammans, genom vårt partnerskap, kommer att skapa ett mer hållbart och innovativt sätt att förbättra och utveckla våra gräsplaner runtom i hela Sverige, säger Helena Taube Rehnmark, chef för marknad och försäljning på Svenska Fotbollförbundet i en kommentar.

Ämnen i artikeln:

HusqvarnaSvFF

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.