Sponsring/Event
Hyundai Sverige ratar aktiveringar av VM-sponsorskapet: ”Stöder inte det som händer i Qatar”
Publicerad: 9 december 2022, 11:54
Globalt är Hyundai en av fotbolls-VM:s huvudsponsorer. I Sverige har man dock valt bort att aktivera sponsorskapet.
Foto: Francisco Seco
Även om Sverige inte deltar har det varit oväntat tyst från VM:s sponsorer med närvaro i Sverige. Varken Hyundai, Adidas, McDonald's eller Coca-cola har valt att göra några aktiveringar.
Med kvartsfinalerna runt hörnet går fotbolls-VM nu in i sin slutfas. Vem som står som slutgiltig vinnare vet vi den 18 december.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.