Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag18.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Sponsring/Event

Initiativs vd: ”Vi är mycket ledsna”

Publicerad: 11 Oktober 2012, 09:13

Årets Radiogala blev ett fiasko.

Foto: Micke Grönberg/Sveriges Radio

Resumé kunde i går avslöja att eventbyrån Initiativ gjorde en total pudel efter att ha producerat den misslyckade Radiogalan för några veckor sedan. Initiativs vd Jonas Jonsson säger nu: – Vi tar den feedback vi får och är ledsna över att vi inte kunde leverera bättre denna gång.


Ämnen i artikeln:

RadiogalanInitiativ

I går avslöjade Resumé att eventbyrån Initiativ gjorde en pudel efter  att ha gjort en misslyckad Radiogala. Man betalar tillbaka hela arvodet  till arrangörerna, gör personalomflyttningar samt avslutar samarbetet.

Detta skrev man i ett ursäktsbrev till arrangörerna av Radiogalan: MTG Radio, SBS Radio, Sveriges Radio och Utbildningsradion.

I brevet skrev man bland annat:

"Vi är bedrövade och ser mycket allvarligt på det som inte fungerade. Vi  accepterar därför fullt ut arrangörernas av Radiogalans  kompensationskrav på den av Radiobolagen avsatta budgeten för  producentroll samt produktion av Radiogalans genomförande om 152 000  kronor exklusive moms återbetalas. Detta som en skyndsam reglering av  det inträffade. Betalning kommer att ske omgående. Vidare har vi kommit  överens om att vi avslutar de resterande åtaganaden vi har tillsammans  med Radiobolagen i enlighet med de kontrakt som styr vårt samarbete fram  till avslut."

Initiativs vd Jonas Jonsson säger till Resume.se att man har sagt det man vill säga i brevet.

– Allt jag har att säga finns i brevet. Vi är jättebedrövade. Jag och mina  kollegor har gjort över 900 event och detta är bara ett av tre där vi  har fått synpunkter. Det är jättetråkigt.

Hur påverkar detta ert  varumärke?
– Det vi vill ha sagt står i brevet. Vi har utvärderat med kunden och tagit åt oss av deras feedback. Vi är mycket ledsna.

Men hur påverkat detta ert varumärke när potentiella kunder ser vad ni gjorde med Radiogalan?
– Det är tre gånger av 900 event som vi har fått synpunkter. Vi tar den  feedback vi får och är ledsna över att vi inte kunde leverera bättre  denna gång. Men vi har repat oss förr och gör det nu igen, säger Jonas Jonsson.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

RadiogalanInitiativ

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.