Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag24.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Sponsring/Event

Komm lanserar nytt mötesforum

Publicerad: 2 September 2015, 12:37

Jessica Bjurström vid Komm kör igång nytt mötesforum.

Foto: Annika af Klercker

Branschorganisationen Sveriges Kommunikationsbyråer vill ta tillbaka samtalet och kommer till nästa år att lansera en ny form av mötesplats för exklusiva communitysamtal kallad Alpchata.


Ämnen i artikeln:

AlmedalenKommunikationsbranschenSveriges KommunikationsbyråerKomm!KommunikationsbyråerJessica Bjurström

Namnet Alpchata är alpstuga på tjeckiska och syftar till att i grupp avsides diskutera och samtidigt utnyttja ny teknik.

– Det blir som Snapchat och Periscope i mötesform. I den nya tiden är allt delningsbart och så få som vågar ta betalt, där exklusivitet försvinner. Vi vill värna om samtal som idag kapas, säger Jessica Bjurström, vd på Sveriges Kommunikationsbyråer, till Resumé.

Komm har gjort klart med partners och en medieplattform för att kunna starta projektet. Men de vill ännu inte avslöja vilka som ska hjälpa till.

– Vi har digitala kompisar i projektet och även mötesleverantör. Vi ska ta betalt för samtalen, men det blir inte som en ny rörelse vi startar. Utan det är mer så att vi möjliggör spännande utveckling.

Alpachata ska lanseras till nästa års Mediedagar i Göteborg och Almedalen. Men Komm kollar även på andra platser att erbjuda mötesrummet.

– Vi ser på till exempel Austin och Cannes.

Komm ska erbjuda tjänsten till både medlemmar och icke-medlemmar.

– Vi vill att så många som möjligt ska ta vara på det.

Komm är en branschorganisation som verkar inom nio olika marknadskommunikationsområden: action marketing, design, direktreklam, event, interactive, mobil, media, pr, och reklam. Organisationen har idag cirka 280 anslutna medlemsföretag.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.