Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Sponsring/Event

Ljudexplosion, omvända röstassistenter och ROI: Hela programmet för Sound Stockholm

Publicerad: 12 November 2019, 14:06

Några av talarna på Sound Stockholm den 20 november: Adam Kerj, Accenture, Andreas Dahlqvist, Nord DDB, Emelie Briston, TUI, Marcus Lind, TUI, Patrick Wallin, GroupM, Andreas Nordfors, GroupM, Erik Lidsheim, Talking to me, Josephine Larsson, Mediacom, Nicola Grant, Mastercard, Thomas Gibson, Stockholm Exergi, Jean-Paul Wall, kompositör, Kajsa Tretow, Talking to me och Linnea Lotfjord, Nord DDB.

16 talare är klara för Resumés konferens Sound Stockholm den 20 november. 


Ämnen i artikeln:

RöstSound Stockholm

För tredje året i rad arrangerar Resumé en heldagskonferens, Sound Stockholm, om den växande ljudkonsumtionen och hur varumärken kan använda ljud för att uppnå sina kommunikativa mål.

Under konferensen delas också Bauer Medias och Resumés utmärkelse Sound Award ut i tre kategorier. På scenen varvas kreativa case med paneldiskussioner, undersökningar och föreläsningar av både svenska och internationella talare.

Här är årets programpunkter, som alla kretsar kring tech, varumärken samt analys och mätning:

• Är ditt varumärke förberett för AI och Voice?

Kajsa Tretow, grundare och voice designer, och Erik Lidsheim, grundare och strateg, från voice design-byrån Talking to me.

Ensam är inte stark: Världens första omvända röstassistent

Thomas Gibson, kommunikationsdirektör på Stockholm Exergi och Adam Kerj, kreativ chef på Accenture Interactive Nordics berättar hur man skapade världens första omvända AI röstassistent.

Från ljudboom till explosion

Patrick Wallin
, chef för Audio Visual Media på GroupM.

Vill du få pang för pengarna? Välj radio som har högst ROI av traditionella medier

Andreas Nordfors, Marketing Science Director på GroupM 

 From Top of Mind to Tip of Tongue

Josephine Larsson, senior analytiker Mediacom

 Hur låter en känsla? Nio av tio köpbeslut baseras på känslor

Jean-Paul Wall, kompositör och enterprenör som har tonsatt allt från Scandic Hotell och Uppdrag Granskning till amerikanska skräckfilmer och franska modehus.

Med ljud som affärsidé

Panel med Bauer Media, Spotify, Lexer och STIM.

Hur man startar och sprider en podd om hälsoångest, skam och inbillade symptomer

Emelie Friis, marknadsdirektör på Kronans Apotek. 

Med örat mot framtidens kundupplevelse: Mastercard bygger en global ljudidentitet för varumärket.

Nicola Grant, VP of Marketing Communications Mastercard, explains how the company worked to create a successful and clear global audio identity.

 TUI tonsätter destinationen

Emelie Briston, Sr Media & Marketing Man12ager TUI Nordic och Marcus Lind, creative lead TUI Nordic.

Egna reklamlåten som blev en hit

Jesper Both
, marketing manager på Unibet och Sasha Besirov, vd på produktionsbolaget Streamline Studio, tar er med i en fördjupning i ljudets värld där de tillsammans förklarar Unibets ljudbranding resa från start till mål. 

The Power of sound

Andreas Dahlqvist, kreativ chef och Linnea Lofjord, Head of NORD ID från NORD DDB berättar om hur de tillsammans med varumärkens som Klarna, McDonald´s, Tradera, Björn Borg, Volkswagen och Vattenfall arbetar med ljud och musik.

Prisutdelning Sound Award 2019

Sound Awards syftet är att belöna, uppmärksamma och stimulera kreativt ljud. Priset delas ut i kategorierna: Årets ljudbranding, Årets ljudinnovation och Årets röst. 

Läs mer om Sound Stockholm-programmet och säkra din plats här. 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se


Ämnen i artikeln:

RöstSound Stockholm

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.