Sponsring/Event
Max gör lokala konserter med Idol-artisterna – när de åker ut
Publicerad: 12 november 2021, 13:18
Emma Pettersson, först ut i Max Sessions.
Inför de sista sex fredagsfinalerna hyllar huvudsponsorn Max Burgare de idoler som lämnar tävlingen genom ett nytt koncept med pop-up-konserter.
Max Sessions kommer att dyka upp på samma ort som idolen kommer ifrån helgen efter att de har lämnat tävlingen. Projektet är ett sätt för Max att utveckla samarbetet.
På kedjans restauranger över hela landet kommer kedjan att rigga upp scenproduktion och bjuda in lokala fans för att ge dem chansen att både se och träffa sina idoler. Syftet med ”Max Sessions” är också att förhöja gästupplevelsen och samtidigt erbjuda artisterna en plattform för att träffa sina fans och sprida sin musik efter att de har blivit utröstade.
– De här konserterna ger oss en möjlighet att utnyttja vår lokala närvaro i hela landet. Vi tar sponsorskapet och idolerna från synlighet i köpta medier ut till våra gäster på restaurangerna. Jag tror att många har längtat efter liveframträdanden och konserter. Det här känns som ett härligt sätt att bygga vidare på vårt samarbete med Idol, säger Maria Ziv, Global CMO på Max.
Max har arbetat fram konceptet tillsammans med partnerbyrån JMWGolin.
Konserterna sker på plats vid restaurangerna men sänds också i Max:s sociala medier.
Pop-up-konserterna börjar i dag den 13 november och fortsätter varje lördag fram till den 18 december. Evenemangen anordnas så långt som möjligt på de lokala Max-restaurangerna på orten där idolen kommer från helgen efter denne lämnat tävlingen. Orterna som det planeras för är i dagsläget Örnsköldsvik, Gävle, Stockholm, Göteborg, Västervik, Norrköping och Piteå. På varje konsert framträder en till två idoler.
Max Sessions går att se live på Max:s Facebook och Instagram
Arbetsgrupp
Max
Maria Ziv, Global CMO
Marita Wengelin, Head of Communications
Erik Filén, PR-specialist
Alexandra Törnqvist, Social Media Manager
Erik Gyllenlood, Project Manager Local Store Marketing
Marcus Edborg-Lindhe, Local Store Marketing
Sandra Pizzignacco, Regional Manager
JMW
Maria Davidsson, Projektledare
Rasmus Forssberg, Social Media-specialist
Samuel Garlöv, kreatör
Lova Schöldsten-Hjertberg, PR-specialist
Ebba Seidlitz, PR-specialist
Anders Hvidfeldt, PR-specialist
Cajsa Pehrsson, junior PR-specialist
Rikard Rogeland, motion
Björn Mellstrand, Strateg/kundansvarig
Louise Leo, kundansvarig