Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Sponsring/Event

Max gör lokala konserter med Idol-artisterna – när de åker ut

Publicerad: 12 november 2021, 13:18

Emma Pettersson, först ut i Max Sessions.

Inför de sista sex fredagsfinalerna hyllar huvudsponsorn Max Burgare de idoler som lämnar tävlingen genom ett nytt koncept med pop-up-konserter.


Ämnen i artikeln:

MaxMax HamurgareJMWGolinIdol

Max Sessions kommer att dyka upp på samma ort som idolen kommer ifrån helgen efter att de har lämnat tävlingen. Projektet är ett sätt för Max att utveckla samarbetet.

På kedjans restauranger över hela landet kommer kedjan att rigga upp scenproduktion och bjuda in lokala fans för att ge dem chansen att både se och träffa sina idoler. Syftet med ”Max Sessions” är också att förhöja gästupplevelsen och samtidigt erbjuda artisterna en plattform för att träffa sina fans och sprida sin musik efter att de har blivit utröstade. 

– De här konserterna ger oss en möjlighet att utnyttja vår lokala närvaro i hela landet. Vi tar sponsorskapet och idolerna från synlighet i köpta medier ut till våra gäster på restaurangerna. Jag tror att många har längtat efter liveframträdanden och konserter. Det här känns som ett härligt sätt att bygga vidare på vårt samarbete med Idol, säger Maria Ziv, Global CMO på Max.

Max har arbetat fram konceptet tillsammans med partnerbyrån JMWGolin. 

Konserterna sker på plats vid restaurangerna men sänds också i Max:s sociala medier. 

Pop-up-konserterna börjar i dag den 13 november och fortsätter varje lördag fram till den 18 december. Evenemangen anordnas så långt som möjligt på de lokala Max-restaurangerna på orten där idolen kommer från helgen efter denne lämnat tävlingen. Orterna som det planeras för är i dagsläget Örnsköldsvik, Gävle, Stockholm, Göteborg, Västervik, Norrköping och Piteå. På varje konsert framträder en till två idoler. 

Max Sessions går att se live på Max:s Facebook och Instagram

Arbetsgrupp

Max

Maria Ziv, Global CMO

Marita Wengelin, Head of Communications

Erik Filén, PR-specialist

Alexandra Törnqvist, Social Media Manager

Erik Gyllenlood, Project Manager Local Store Marketing

Marcus Edborg-Lindhe, Local Store Marketing

Sandra Pizzignacco, Regional Manager

 

JMW

Maria Davidsson, Projektledare

Rasmus Forssberg, Social Media-specialist 

Samuel Garlöv, kreatör

Lova Schöldsten-Hjertberg, PR-specialist 

Ebba Seidlitz, PR-specialist

Anders Hvidfeldt, PR-specialist 

Cajsa Pehrsson, junior PR-specialist

Rikard Rogeland, motion

Björn Mellstrand, Strateg/kundansvarig

Louise Leo, kundansvarig

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.