Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Sponsring/Event

MEC gör hockey-event för Nivea Men

Publicerad: 24 April 2013, 09:39

Kampanjbild Nivea Men.

Hudvårdsmärket Nivea Men startar idag en kampanj, inspirerad av det svenska hockeylandslaget. Den görs av byrån MEC.


Ämnen i artikeln:

IsobarMEC

Nu startar Nivea Men kampanjen Ticket Hunt, en tävling som går ut på att man via en Facebook-app får ledtrådar till var man kan hitta Niveas isblock för att vinna biljetter till VM-finalen.

Kampanjen är inspirerad av varumärkets sponsring av ishockeylandslaget Tre Kronor under VM.

Idag kommer Nivea Men att ha en eventinstallation på Stockholms Centralstation, där besökare av eventet bland annat kan försöka hacka fram biljetter till VM-finalen ur isblock och se en iskonstnär skulptera fram ishockeyspelare i naturlig storlek.

Kampanjen pågår i tre veckor, från och med idag, på nio svenska orter och ledtrådar kommer att släppas kontinuerligt på tickethunt.se. Efter idag kommer det räcka med att att hitta Niveas isblock, fota det och vara den första som lägger upp det på Ticket Hunts hemsida.

Kampanjen görs av medie- och kommunikationsbyrån MEC Access.

Hur lång tid kommer deltagarna att få på sig med isblocken?
– Deltagarna får fem hack var på sig, men man kan gå och ställa sig i kön igen och för en ny chans. Den som först når ned till biljetten får två finalbiljetter. Produkter kommer vara tröstpris i tävlingen, berättar Susanna Wendt, projektledare på MEC.

Lokal pr sköts av byrånätverket Isobar.

Linda Myrin

Ämnen i artikeln:

IsobarMEC

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.