Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Sponsring/Event
Publicerad: 1 April 2020, 08:22
Foto: PXfuel
Enligt Zdnet är techjätten Microsofts plan att alla bolagets events – externa såväl som interna – under ett års tid kommer vara helt digitala.
På grund av coronapandemin har en stor del av fysiska evenemang världen över ställts in, skjutits på framtiden eller helt och hållet digitaliserats.
Vad gäller den senaste formen har techjätten Microsoft valt att ta det hela ett steg längre. Enligt Zdnet planerar Microsoft att låta majoriteten av både sina externa och interna events vara helt digitala i ett helt års tid, mellan juli 2020 och juni 2021. Om Microsoft fullföljer planen innebär det att Ignite 2020, den årliga techkonferens bolaget har arrangerat sedan 1993, Ignite The Tour, MVP Summit 2021, Build 2021 och Inspire 2021 kommer vara heldigitala events.
LÄS MER: Eventbyråerna permitterar – men en vd varnar för att det värsta ligger framför oss
En talesperson från Microsoft bekräftar för Zdnet att alla events som äger rum under 2020 kommer vara digitala. Talespersonen vill däremot inte bekräfta hur det blir 2021, utan uppger bara att Microsoft kommer fortsätta följa utvecklingen.
I den svenska marknadsföringsbranschen har i princip samtliga events skjutits upp till hösten, även om det finns exempel på aktörer som väljer att gå den digitala vägen. Exempelvis valde pr-byrån Hoss Agency att hålla lanseringseventet av Roshi och Sharareh Hoss samarbetskollektion med det danska accessoarvarumärket Núnoo helt digitalt.