Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Sponsring/Event
Publicerad: 6 november 2012, 08:21
Brian van den Brink.
Kommunikationsbyrån MNML Agency tar in Sats förre marknadsansvarige, Brian van den Brink, som ny partner och affärsområdeschef.
Ämnen i artikeln:
MNML AgencyMNML Agency grundades av Roland-Philippe Kretzschmar och Dennis Svärd i februari 2012 och har fokus på hälso- och välbefinnandefrågor. Bland kunderna finns bland andra Haglöfs, SOG2013 och SOS Barnbyar.
I en fortsatt satsning på sport och event marketing rekryterar man nu Brian van den Brink som partner och affärsområdeschef.
Brian van den Brink lämnar närmast tjänsten som nordiskt ansvarig för brand concepts på Sats, där han tidigare även varit marknadsansvarig för Sverige. Innan dess var han projektledare på PS Communication.
– Vår ambition är att bygga en bred kompetens inom kommunikationsbranschens alla discipliner, men fortsätta vara marknadens främsta specialister inom hälsa och välbefinnande, därför är vi mycket stolta och glada över att får knyta till oss Brian, han har en unik erfarenhet inom event marketing och sport som direkt överensstämmer med vad många av våra nuvarande och potentiella kunder efterfrågar, säger Roland-Philippe Kretzschmar.
Med rekryteringen av Brian van den Brink startas dotterbolaget MNML Events AB, vars majoritet kommer att ägas av MNML Agency AB och resterande av Brian van den Brink.
Nya bolaget kommer att fokusera på strategisk rådgivning vad gäller event marketing samt operativa insatser vad gäller produktion av events, tävlingar och upplevelsekampanjer.
Hur ser målen ut för ert första verksamhetsår?
– Vi följer vår 3-årsplan och investerar just nu långsiktigt i intellektuellt kapital, säger Roland-Philippe Kretzschmar.
Kommer det att bli fler rekryteringar framöver?
– Vi har under hösten haft dialog med några olika kandidater till rollen som projektledare, men inget är klart än så länge.
Brian van den Brink börjar på MNML Agency 1 februari 2013.
Linus Fremin
Ämnen i artikeln:
MNML Agency