Sponsring/Event
Nine Yards till Norge
Publicerad: 18 januari 2016, 14:11
Marcus Haaksonsen till Nine Yards. Foto: Pressbild.
Brand experience-byrån Nine Yards etablerar sig i Norge. Chef för det nya kontoret blir Marcus Haaksonsen.
FT
Fredrik Thambert
Nine Yards har funnits i 12 år i Sverige. Nu tar de steget västerut och öppnar kontor i Norge. Ansvarig för satsningen blir Marcus Haaksonsen som närmast kommer från tjänsten som som "PR & Marketing Collaboration Manager" hos Moods of Norway.
– Jag har en underbar känsla i magen när vi nu tar steget in i mitt hemland Norge. Det tog tolv år och nästan 2 000 genomförda kampanjer innan vi hade kraften, organisationen och ekonomin för att investera långsiktigt i Norge, vi känner kulturen väl, men vi har inte hittat den perfekta ledaren förrän nu, säger Nine Yards vd Janne Björge i en kommentar.
Marcus Haaksonsen har lång erfarenhet av eventbranschen och ambitionerna för den nya byrån är stora.
– Nine Yards AS ska vara "the happening agency". Vi tror på magin, känslorna och engagemanget när människor möter människor. Vi kommer att i mycket större utsträckning än våra konkurrenter arbeta inifrån och ut med våra kunder, och därmed se till att rätt verktyg tillämpas i rätt tid, säger han.
Den norska byrån får ett namnkunningt advisory board, som förutom Janne Björge också består av tungviktaren Kevin Jackson från ISES UK och styrelseordföranden Göran af Klercker.
– Det känns underbart att vara på plats även i Norge med en riktigt bra kille, nu börjar jakten på det perfekta kundteamet, det är bara att höra av er om ni vill vara med, uppmanar Janne Björge.