Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Sponsring/Event

Occasion tillsätter kreativ chef

Publicerad: 13 September 2012, 09:53

Anna Frankzen Starrin.

Foto: Occasion.

Nu ska Occasions event bli ännu mer kreativa. Den snabbt växande eventbyrån har rekryterat Anna Frankzen Starrin som Creative Director.


Ämnen i artikeln:

Mattias TrotzigOccasion

Anna Frankzen Starrin är utbildad Kulturantropolog på Uppsala Universitet samt utbildad Kommunikatör på Berghs School of Communication. Hon är även radiopratare i SR P4 och P3 där hon berättar om globala trender och omvärldsanalys

– Hos oss ser vi att kundernas krav på verksamhets- och affärsnytta ökar i de olika eventen. Vi ser också ett ökat krav på kreativitet, konceptuella lösningar och kommunikation. Med Annas bakgrund och erfarenhet är hon ett starkt tillskott i vår ambition att kombinera nytta, strategi och innehåll för att nå största resultat åt våra kunder, säger Joakim Krumlinde, vd på Occasion Corporate Event, i ett pressmeddelande.

Occasion var nyligen på tapeten som ett av eventbolagen som tar bra betalt av svenska kommuner och myndigheter.

Byrån grundades 2002 av Mattias Trotzig som är huvudägare.

Ifjol blev omsättningen 70 miljoner kronor. Vinsten landade på runt 3  miljoner kronor. Målsättningen är att öka till  en omsättning på 100 miljoner kronor i år.

Magnus Helander


Ämnen i artikeln:

Mattias TrotzigOccasion

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.