Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Sponsring/Event

Petré ökar 200 procent

Publicerad: 28 September 2015, 10:14

Johan Petré, vd och grundare.

Petré Event har ökat sin omsättning från drygt 5 till knappt 15 miljoner kronor på ett år. Förklaringen är hårdsatsningen på företagsevent.


Ämnen i artikeln:

Johan PetréPetré Event & PrEventbyråer

Petré Event avslutade sitt senaste räkenskapsår i augusti. Vd:n Johan Petré meddelar nu att det blev succé. Intäkterna steg med nära 200 procent. Den viktigaste förklaringen är att byrån breddat sin profil från klassiska "röda mattan-tillställningar" till att också göra företagsevent.

– Vi har tagit en riktning mot att ha en bredare portfölj. Vi har flera nya kunder, som TV4 och Visita, och vi har tagit ett stort grepp kring Almedalsveckan. Där räknar vi med att öka ännu mer nästa år, säger Johan Petré.

Men trots omsättningsökningen landar rörelseresultatet kring "plus minus noll".
– Vi jobbar så klart hårt på lönsamheten och vi räknar med att göra ett resultat nästa år som ska kännas bra.

Branschen är pressad på sina håll, och i förra veckan rapporterade Resumé att eventbolaget Eventosaurus har gått omkull. Att Petré Events lyckas öka tror Johan Petré handlar om deras särprägel.
– Vi är fortfarande väldigt små och personliga. Vi sätter en prägel som många större bolag har svårt att få till, säger han.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.