Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Sponsring/Event

Porsche satsar på padelsponsring

Publicerad: 30 mars 2021, 09:22

Foto: Christian Gustavsson

Bilvarumärket kliver in och sponsrar padelanläggningen på NKs tak i centrala Stockholm.


Ämnen i artikeln:

Porsche

I december stod det klart att det inom kort skulle öppna upp padelbanor på NKs tak i centrala Stockholm. Bakom satsningen står Ascaro, ett klädföretag som riktat in sig på det fortsatt växande padelfenomenet. Med i projektet finns även några för kommunikationsbranschen kända namn i Rodolfo-grundarna Adam Lundberg och Ludwig Jonsson samt Oh My-grundaren Christian Albinsson.

Nu står det klart att Porsche kliver in som sponsor av padelanläggningen. 

– Padel är en av världens mest växande sporter och är väldigt populär bland målgruppen för Porsche. Att aktivera oss inom padel har varit ett strategiskt mål sedan ett år tillbaka och när möjligheten uppstod att kunna skapa ett samarbete med NK Padel & Social by Ascaro var beslutet enkelt. En vision, koncept och plats som känns helt rätt för Porsche, både för varumärket och våra kunder, säger Andreas Strid, märkeschef Porsche / Din Bil Sverige i ett pressmeddelande.

Porsche säger att de kommer aktivera sponsorskapet löpande genom att erbjuda mervärden och upplevelser för padelanläggningens besökare. 

– En säljare från oss kommer med önskad bilmodell till NK. Medlemmarna hos Ascaro kommer även att få exklusiva inbjudningar till Porsche-event, allt från körevents till produktlanseringar. Det kommer även finnas ett antal mervärden och möjligheter för alla Porsche-kunder som spelar på NK Padel & Social by Ascaro, berättar Andreas Strid.  

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Porsche

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.