söndag5 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sponsring/Event

Resumé gästar Stora pr-dagen

Publicerad: 19 december 2022, 08:01

Resumés redaktion kommer medverka den när Stora pr-dagen går av stapeln 2 februari. Temat är ”Framtidens pr” och på talarlistan finns flera namn, som Per Schlingmann, Anna Högberg och Michael Gonzalez.

Ämnen i artikeln:

PRPR-ByråerNyheter

R

Redaktionen

red@resume.se


Svensk pr grundades 2005 och är en branschorganisation för pr-företag. För att samla branschen och blicka framåt bjuder organisationen den 2 februari in till Stora pr-dagen, en halvdag fylld av föreläsningar och paneler om vart framtidens pr är på väg och hur pr-landskapet kommer se ut om tio år.

Inledningstalar för dagen gör Per Schlingmann, som pr-profil och Moderaternas tidigare kommunikationschef. Sedan kommer bland annat röster från världen, med rapporter från pr-branschen i Nederländerna, USA, Tyskland och Storbritannien. Även Resumés pr-reporter Alicia Price och chefredaktör Yasmine Winberg kommer medverka under dagen.

Micheael Gonzalez från Clarity PR i London kommer tala om framtiden och teknikens roll inom pr, säger han till Resumé. 

– Det är svårt att föreställa sig en framtid utan tech inom pr. Verktygen tillåter oss att skydda kunder och sätta dem främst i smarta kommunikationsstrategier och det gör det möjligt för oss att mäta resultat som vi inte tidigare kunnat mäta. Endast traditionell pr och media relations räcker inte för att skapa breda kommunikationsstrategier för företag.

– IT-teknologi, som sociala medier, digitalisering, och så vidare, är en annan viktig del som uppfyller kommunikationskriterier kring forskning, customer experience, engagemang och kriskommunikation. IT är centralt för att kunna erbjuda en bredare och mer långsiktig strategi för kunder i integrationen med pr. Att ha en integrerad teknisk och digital förmåga som omfattar element som forskning, SEO, sociala medier och mätning av resultat, innebär att vi kan föra samtal om försäljning, HR och VD-nivåer, och inte bara marknadsföring och pr, för att uppfylla kundernas mål.

Förutom AI och teknik kommer experter prata om sina erfarenheter. Arlas hållbarhetschef Victoria Olsson som berättar om bolagets agerande kring greenwashing, och SOK:s presschef Niclas Green, Sveriges mest erfarna pr-specialist inom sportvärlden, talar om det fotbolls-VM-aktuella sportwashing-begreppet.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev