Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag11.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Sponsring/Event

Resumé lanserar Framtidens Marknadsavdelning

Publicerad: 27 Juni 2018, 11:46

Emma Stjernlöf, Adidas, David Sandström, Klarna, Maya Garkusha, Programmatic Consulting, Jennie Arvenäs och Åse Holmberg, Tele2, Emma Thorp, Scream och Mattias Andersson, Friends & Insights, är några av dem som deltar på Framtidens Marknadsavdelning.

Hur jobbar Tele2, Klarna, Adidas och Nocco för att få största möjliga kraft i sin kommunikation? Det får du veta på Resumés nya konferens den 19 september – då en namnkunnig jury också utser Sveriges mest innovativa marknadsavdelning.


Det är idag långt ifrån självklart hur en marknadsavdelning ska vara organiserad. Det är inte heller självklart vilket ansvar som ska ligga under marknadsavdelningen, eller vilka kompetenser den ska bestå av.

På Framtidens Marknadsavdelning, som Resumé arrangerar den 19 september i Stockholm, diskuteras frågor rörande kultur, organisation, teknik och kompetens. Den övergripande frågan är: Hur ser framtidens marknadsavdelning ut?

Flera svenska företag genomför just nu stora förändringar för att anpassa marknadsavdelningen till en alltmer snabbföränderlig och komplex värld. Några av dem delar med sig av sina erfarenheter och insikter på seminariet den 19 september:

David Sandström, marknadschef på Klarna, berättar om hur han just nu bygger en marknadsavdelning som ska vara lika världsledande som Klarnas produkter.

Emma Stjernlöf, nordisk marknadsdirektör för Adidas, ska tala om hur man skapar en lokalt optimerad organisation för ett globalt varumärke.

Louise Nobel, marknadschef för Nocco i Norden, ska förklara hur energidrycken lyckats bli en sådan succé bland Sveriges unga.

Åse Holmberg och Jennie Arvenäs från Tele2 ska berätta om Tele2 Creative Hub – företagets nya framtidsbygge som ska fungera som ett kreativt hjärta i Tele2:s kommunikationsarbete.

Åse Holmberg beskriver det som att företaget omfamnar alla förändringar och ser möjligheter snarare än utmaningar.

– Vi ser det som en förändringsresa där vi kontinuerligt följer och utvärderar nya sätt att arbeta på internt och med våra partners. Det vi är helt övertygade om är att vi som företag måste ta ett mycket större eget ansvar över våra varumärken och vår kommunikation i alla kanaler, säger Åse Holmberg.

Läs mer om programmet och säkra din biljett här.

Under seminariet delar Resumé också ut den nya utmärkelsen Framtidens Marknadsavdelning som går till en organisation som jobbar framtidsinriktat, nydanade och med innovationskraft.

Juryn som korar vinnaren består av:

Daniel Collin, Kommunikationsstrateg, Vinter

Hedvig Hagwall Bruckner, copywriter, KING

Emma Thorp, vd, Scream Stockholm

Carina Hillerström, marknadschef Mediekompaniet

Heléne Barnekow, fd Sverigechef, Telia

Cecilia Perlind, General Manager Communications, Kantar Sifo

Fredrik Svedjetun, chefredaktör och konceptchef, Resumé

Läs mer om tävlingen och eventet här.

Hittills är Mediekompaniet och Meltwater klara som partners till Framtidens Marknadsavdelning.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.