Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Sponsring/Event

Resumé och Market lanserar eventet Retail Marketing

Publicerad: 3 mars 2022, 06:06

Från vänster: Helena Gouveia (Ikea Sverige), Peter G. Jørgensen (Boozt Group),

Den 6 april är det världspremiär för eventet Retail Marketing, som Resumé arrangerar tillsammans med vår systertidning Market. Talare är bland andra e-handelsexperten Moon-Suck Song och Chimi Eyewears vd Daniel Djurdjevic.


Retailbranschen är under snabb förvandling – en utveckling som drivs av digitaliseringen i form av förändrade konsumtionsbeteenden och internationell konkurrens. Goda marknadsföringsstrategier är avgörande för att lyckas i den snabba förändringstakten. Det är insikten som ligger till grund för Resumé och Markets nya event Retail Marketing, som riktar sig till beslutsfattare inom retail, marknads- och kommunikationsavdelningar på konsumentnära företag samt byråer.

Under heldagseventet kommer Sveriges ledande experter inom retail marketing att dela med sig av sina insikter. Bland många andra:

Moon-Suck Song, e-handelsexpert, vd och medgrundare på Panagora
Meta Persdotter, vd på Coop Butiker och Stormarknader
Peter G. Jørgensen, medgrundare på Boozt
Kalle Eliason, marknadschef på Lyko
Daniel Djurdjevic, vd på Chimi Eyewear
Lovisa Tingman och Jim Rosengren, operativ chef och kommersiell chef på Häxan.

Programmet består av framgångsrika D2C-strategier, insikter kring förändrade köpbeteenden och kundresor, go-to-market, effekten av influencer marketing och marknadsföringsstrategier som gett effekt.

Några programpunkter under dagen:
Efter e-handelsboomen – så formas de verkliga vinnarna
Enad-handel: från kanalval till kundfokus
The Retail diversity of Ikea: Reaching more customers through marketing and new touchpoints
Omnikanalkoncept som gett ökad försäljning och dubblat resultatet
Spjutspets eller efterkälke - hur rustade är retail-bolagen egentligen
Framgångsfaktorerna bakom influencer marketing
Fysiska butiker som tillväxt- och marknadsföringsstrategi
Med globalt mindset från start gick Chimi Eyewear från 0 till $10
Coops digifysiska utvecklingsresa
Lyko: Entreprenöriell e-handelsgigant med fördubblat resultat
Singular Society: prenumerationsbaserade affärsmodell innoverar retailbranschen
The Boozt way: 20.000 blockerade kunder, breddat produktutbud och fair use har boostat tillväxten

Säkra din plats här.

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.