Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Sponsring/Event

Så dominerade Dove Centralstationen

Publicerad: 19 Mars 2015, 15:14

"Go bigger or go home!" så lät briefen från Doves till Mindshare inför lanseringen av hårvårdsserien Dove Advanced Hair Series. Mediebyråns strategi blev en dominering av Centralstationen, bland annat med en installation med helt nyskapad teknisk lösning.


Ämnen i artikeln:

MindshareDove

Nya Dove Advanced Hair Series är premiumprodukter för massmarknaden där varje serie är producerad för individuella hårbehov. Bland dem finns Dove Oxygen & Moisture-serien som används för fint, platt hår. Produktens återfuktande ämnen med syre som återfuktar håret och ger volym var en egenskap som skulle bli synlig under lanseringen.  

Mediebyrån Mindshare ville fånga det unika med produkten och tog fram en strategi och ett aktiveringsförslag med delvis helt ny teknik som utgick från just syrebubblorna.

–  Centralen och Jernhusen Media försåg oss med en utmärkt arena för våra lekfulla idéer och Visual Art fick i uppdrag att skapa en interaktiv digital upplevelse som visar produktens Oxyfusion-teknologi med syre. De tog fram en lösning med Kinect-kamera som läser av människors kroppar och förvandlar dem till syrebubblor som sedan visualiserades på en stor skärmvägg i realtid. Vi var övertygade om att Kinectlösningen skulle locka den generellt sett ganska självupptagna och teknikintresserade svensken att stanna till, säger Jenny Vinterqvist, creative media manager på Mindshare, i ett pressmeddelande.

Utöver skärmväggen genomförs också utomhusprojicering för första gången på Centralens fasad mot Vasagatan. Dove dominerar också alla DOOH-ytor, vepor och folieringar inne på Centralen där produkten även samplats.

Arbetsgrupp:
Unilever: Linda Larsson, Daniel Saberski, Therese Singman
Mindshare: Jenny Vinterqvist, Madeleine Pontán, Caroline Pihl Norrby
Visual Art: Daniel Amado, Staffan Eliasson, Erika Reilly, Jessica Hunt
In Love With: Kalle Thyselius
Jernhusen Media: Glenn Jaako, Carina Pettersson
Spinn: Sara Kindbom (produktionsledare), Eva-Lotta Bengtsson (AD), Stina Löving (copy), Åsa Eklund (Final art).
Le Pacte: Adam Graffman

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

MindshareDove

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.