Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag14.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Sponsring/Event

Så har McDonalds och Lyko tacklat krisen – se seminariet här

Publicerad: 26 Juni 2020, 10:54

Staffan Ekstam, marknadschef på McDonalds, berättar om utmaningarna under våren – och planen framåt.

Foto: Pax Engström

Vilka lärdomar har McDonalds och Lyko dragit under den tuffa våren 2020? Här kan du se dem berätta på Resumés och JCDecaux caseseminarium.


Ämnen i artikeln:

JC DecauxCoronavirusetMcDonaldsLykoNord DDBHonesty

Resumé och JCDecaux var den 16 juni tillbaka med ett nytt caseseminarium som arrangerades och spelades in i JCDecaux lokaler i Stockholm. 

Inför en mindre publik berättar Staffan Ekstam, marknadschef på McDonalds Sverige och Nord DDB:s Jens Welin om vilka lärdomar som de har dragit under tuffa våren 2020, och vad som fungerat bra och mindre bra. 

Därefter berättar Kalle Eliason, marknadschef Lyko och Honestys Walter Naeslund om vilka effekterna blev när de valde att gasa istället för att bromsa sin marknadsföring – och lansera ett helt nytt kommunikationskoncept mitt i coronakrisen.

Seminariet inleds med ett samtal mellan JCDecaux vd Magnus Heljeberg och Resumés chefredaktör Fredrik Svedjetun om vad som kännetecknar den pågående krisen – och hur återhämtningen kan tänkas se ut. 

Titta på inspelningen här.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik.svedjetun@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.