Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Sponsring/Event

Samsung tar telefonkriget till centralen

Publicerad: 29 oktober 2012, 15:15

Samsung har valt Jernhusen Media för en stor säljkampanj vid och Stockholms Centralstation. Eventet pågår i två månader och har potential att nå 8 miljoner resenärer.


Ämnen i artikeln:

SamsungJernhusenJernhusen Media

Kampanjen genomförs på Stockholms Centralstation mellan den 30 oktober till 31 december. Under perioden får besökarna testa Smartphones och tablets från Samsung. Flödet kring stationen under denna period är cirka 8 miljoner resenärer och besökare.

Telefonkriget mellan Samsung och konkurrenterna har intensifierats den senaste tiden. Med den tilltagande konkurrensen ser Samsung ett tillfälle för kunderna att  testa produkterna.

– Vi är väldigt förväntansfulla och glada att kunna genomföra detta event på en strategisk plats som Stockholms Centralstation.  Att få möjligheten att möta många konsumenter under en längre period har stor betydelse inför den viktiga julförsäljningen, säger Kalle Olsson, marknadschef på Samsung Sverige.

Med eventet får besökarna testa produkterna i en så kallad Creative Zone. Här kan man ta del av tävlingar och andra attraktiva erbjudanden. Det kommer också finnas ett speciellt helgprogram med intressanta profiler.

Jernhusen Media är ett område inom Jernhusen med ansvar för  reklam- och eventytor på stationer i landet  Man drog i gång i januari 2011 med syfte att utveckla attraktiv reklam och andra exponeringsmöjligheter på stationerna.

– Vi tycker det är jättekul att Samsung har valt Jernhusen Media och Centralstationen för sitt event. Kombinationen av det stora flödet av människor och just möjligheten att möta kunden öga mot öga på riktigt är något som lockar många, säger Nina Cronehag, chef på Jernhusen Media.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.