Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Sponsring/Event

Scott Brinker, Klarna och Coop på Martech 2022

Publicerad: 30 augusti 2022, 08:10

Talarna på Resumés event Martech.

Foto: Just_Super

Varför bygger företag in tröga processer? Vilken data är viktig och användbar? Hur driver och leder man förändring i ett bolag med hypertillväxt? Förra årets succéevent är tillbaka. Den 22 september arrangerar Resumé Martech – säkra din biljett här.


De senaste årens explosion inom martech visar inga tecken på att sakta ner. Nya verktyg, ny inriktning, mer analys och nya mätmetoder avlöser varandra så hur ska företag navigera framåt?

På eventet Martech kommer vi diskutera utmaningar och möjligheter och talarna delar med sig av insikter kring tillväxtstrategier, processer, kundrelationer, analys, effekt, CDP och ny teknik.

Gemensamt för alla talare är att de avslutar med fem insikter och här är några av programpunkterna:

FUTURE: The State of Martech with Scott Brinker
Analys av Scott Brinker som är plattformschef för HubSpot och redaktör för ChiefMarTec.com och en av världens främsta analytiker inom martech. Han går under namnet ”Godfather of Martech”.

DATA: 5 insikter kring tröga processer, kundlivscykeln, data och hypertillväxt
Varför bygger företag in tröga processer? Vilken data är viktig och användbar? Hur driver och leder man förändring i ett bolag med hypertillväxt? Joakim Hällgren, head of consumer lifecycle på Klarna Bank delar med sig av sina viktigaste insikter kring organisation, crm, marknadsföring och teknik.

STRATEGI: Vikten av att visualisera din strategi
I
nspireras av Amer Mohammed, AI-expert, digital director och entreprenör. Amer var tidigare digital direktör på Coop och har erfarenheter från styrelseuppdrag och organisationer som arbetar med digital transformation. Han var drivkraften bakom Stena Lines storsatsning på AI och digitalisering av företaget och Cap Gemini.

BALANSEN: Den korta långsiktigheten
Mäta bör man annars dör man. Eller? I jakten på den kortsiktiga effekten missas den långsiktiga effektiviteten så hur kan man mäta och möta balansen? Johan Bryngelson, head of group brand & marketing, Swedbank, delar med sig.

MARTECH REPORT 2022: Vilka är framgångsfaktorerna för att lyckas med dina martechinvesteringar?
För femte året i rad sammanställs en unik martechrapport där sälj, marknads- och CRM-chefer får ge svar på sina utmaningar, prioriteringar, lärdomar och hur martechinvesteringarna som gjorts har utvecklat deras verksamhet. Se hur ditt företag ligger till i relation till andra organisationer och få tips på vad ni bör utveckla inom de olika perspektiven; people, process, technology & data. Möt Gül Heper-Jämterud, grundare CMO goes TECH och CMO på fintech-bolaget DBT Capital.

MARTECH & MÄNSKLIGHETEN: Vad är ditt företags absolut viktigaste tillgång?
De flesta (bra) chefer svarar ”medarbetarna” på frågan om vad som är den viktigaste tillgången. Om det är sant, varför uppger vartannat företag att de saknar kompetens eller personal för att dra nytta av sin teknik? Därför att de missat den viktigaste integrationen av alla – mellan människa och maskin. Hör Jonas Åkerlind, head of CX på Reaktion, dela med sig.

KUNDEN: Vad ser kunder egentligen som värdefullt i relation till ett företag?
Med tre böcker skrivna inom området kundrelation, och en fjärde i tryckpressarna, har Margareta Boström, affärsutvecklare och insiktsansvarig på Jula-koncernen, många tankar att dela med sig av. Margareta är konsumentbeteendeexpert och arbetar som affärsutvecklare och insiktsansvarig. Hon har en bakgrund inom projektledning, butikskommunikation och marknadsföring både inom detaljhandeln, den akademiska världen och it-branschen.

REALTID: Automatisera marknadschefen och arbeta med all marknadsföring i realtid
Genom att under flera år mäta långsiktig och kortsiktig effekt av marknadsföringen har Flygresor.se automatiserat och effektiviserat det dagliga arbetet. Mattias Nyman, vd, Flygresor.se, berättar om framgångskonceptet.

SHARING IS CARING: 3 insikter som kan göra skillnad
Personalisering, träffa rätt i hjärtat och möt upp kunden som ett team. Sara Mundt-Petersen, chef för digitala kundmöten och e-handel på Coop, berättar om hur matkedjan gör för att åstadkomma detta. Sara är expert på kundstrategifrågor, har lanserat avancerade marknadsföringsteknologiska initiativ och analysverktyg i globala sammanhang och har haft ledande positioner och lett förändringsarbeten på företag som Telia, TUI och Tre.

Läs mer och säkra din plats på www.resume.se/martech.

Eventet riktar sig till marknadsavdelningar och beslutsfattare som arbetar med att synka data, analys, system och teknik för en förbättrad kundupplevelse.

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.