Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Sponsring/Event

SEB väljer Minnesota

Publicerad: 31 augusti 2012, 13:21

Storbanken SEB har valt Minnesota som ny eventbyrå. Uppdraget är treårigt och omfattar SEB:s all eventkommunikation för alla affärsområden och målgrupper till och med 2015.


Ämnen i artikeln:

SEBMinnesota

SEB-pitchen är över och Minnesota jublar.

–  Uppdraget har en spännande bredd och omfattning. Vi kommer att  behöva kavla upp ärmarna och involvera specialister från våra olika  avdelningar: Concept, Event och Digital. Jag är imponerad av SEB:s  ambition att på riktigt integrera event i sin strategiska kommunikation,  det är något fler företag borde göra, säger Andy Pimmeshofer, vd för  Minnesota.

Minnesota gjorde ett rekordresultat 2011. Byråintäkten ökade med 41 procent. Den totala omsättningen uppgick till 73,3 miljoner kronor (62,3). Resultatet blev 5,8 miljoner kronor (1,2).

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

SEBMinnesota

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.