Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Sponsring/Event

SpoilConcept fixar invigningen av Gaultier-utställning

Publicerad: 13 maj 2013, 14:28

Bild från Jean Paul Gaultier-utställningen

Foto: Rainer Torrado

SpoilConcept Communication har fått uppdraget av Arkitektur- och designcentrum (tidigare Arkitekturmuséet), att arrangera invigningen av Jean Paul Gaultiers världsomspännande modeutställning.


Ämnen i artikeln:

SpoilConcept

Utställningen heter The fashion world of Jean Paul Gaultier: From the Sidewalk to the Catwalk". Utställningen är producerad av Montreal Museum of Fine Arts i samarbete med Maison Jean Paul Gaultier.

– Vi har länge beundrat Jean Paul Gaultiers unika verk och är enormt stolta över att, som enda Skandinaviska byrå, få arrangera invigningen av utställningen där publiken för första gången i Sverige får uppleva haute couture på nära håll", säger Maria Millqvist Englundh, creative director, SpoilConcept Communication.

Det som kommer att genomsyra projektet i stort är värdeorden: mångfald, genus och hantverk.

– I Jean Paul Gaultiers folkliga framtoning och gränsöverskridande skaparglädje ligger ett mycket kraftfullt budskap till samhället; säger säger Lena Rahoult, Arkitektur- och designcentrums överintendent. En inspirerande värld där alla kan hävda sin egen identitet utan diskriminering och fördomar. Vi är stolta över att kunna bjuda in publiken till den här modeutställningen som är en naturlig del av centrumets form- och designuppdrag.

SpoilConcept Communication har tidigare arrangerat framgångsrika uppdrag för bland andra Fotografiska, Spritmuseum, Kungliga Operan, Moderna Museet och Nordiska Museet.

Utställningen pågår mellan 15 juni – 22 september.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

SpoilConcept

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.