Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Sponsring/Event

Storbolagen nobbar Allsvenskan – så bygger du varumärke som sponsor

Publicerad: 6 november 2019, 13:04

Prioritet Finans har byggt varumärke genom sponsring. Volvo, Vattenfall, Telia och Preem är fyra av Sveriges större företag som väljer bort Allsvenskan.

Trots att medievärdet för Allsvenskan i fotboll är högre än någonsin är inget av Sveriges tio största företag inne och sponsrar ett lag i serien. Resumé har pratat med bolaget som byggt sitt varumärke med hjälp av fotbollen och sponsringsexperten som berättar vad som krävs för att höja sponsorintäkterna.


Ämnen i artikeln:

SponsringVarumärkeAllsvenskanPrioritet Finans

I helgen avslutades herrarnas upplaga av Allsvenskan i fotboll 2019 med Djurgården som svenska mästare. Intresset för klubbfotbollen i Sverige har varit stort både medialt och publikmässigt sedan serien fick

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.