Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Sponsring/Event

Storbolagen nobbar Allsvenskan – så bygger du varumärke som sponsor

Publicerad: 6 November 2019, 13:04

Prioritet Finans har byggt varumärke genom sponsring. Volvo, Vattenfall, Telia och Preem är fyra av Sveriges större företag som väljer bort Allsvenskan.

Trots att medievärdet för Allsvenskan i fotboll är högre än någonsin är inget av Sveriges tio största företag inne och sponsrar ett lag i serien. Resumé har pratat med bolaget som byggt sitt varumärke med hjälp av fotbollen och sponsringsexperten som berättar vad som krävs för att höja sponsorintäkterna.


Ämnen i artikeln:

SponsringVarumärkeAllsvenskanPrioritet Finans

I helgen avslutades herrarnas upplaga av Allsvenskan i fotboll 2019 med Djurgården som svenska mästare. Intresset för klubbfotbollen i Sverige har varit stort både medialt och publikmässigt sedan serien fick

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

30 dagar utan kostnad

Avsluta provperioden när du vill.
Du får Resumé Insikts kartläggningar, granskningar och analyser
Tillgång till alla artiklar på Resumé.se
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Du har möjlighet att säga upp när du vill under de första 30 dagarna. Provperioden övergår därefter till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.