Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Sponsring/Event

Tar över Svenska Publishing-priset

Publicerad: 10 januari 2012, 08:15

Förslags- och eventföretaget AGI tar över huvudmannaskapet för Svenska Publishing-priset. Därmed lämnar Populär Kommunikation över stafettpinnen.


– Den senaste månaden har inneburit en explosion av idéer hur tävlingen kan utvecklas, säger vd:n för Aktuell Grafisk Information, AGI, Peter Ollén, i en kommentar.

Populär Kommunikation har drivit Svenska Publishing-Priset sedan starten 1990. Bolaget ska dock fortsätta att vara medarrangör av tävlingen, men ordförandeskapet går från Björn Karlsson till Peter Ollén.

Anmälningar sker mellan mars–maj och priset delas ut vid Berwald-hallen i Stockholm i oktober.

En nyhet för i år är att tävlingens prisutdelning kombineras med utställningar och seminarier.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.