Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Sponsring/Event

Tunga namn delar med sig av insikter i samband med Sveriges Bästa Marknadschefer

Publicerad: 3 Oktober 2019, 10:52

Claes Pellvik, Lars Appelqvist, Madeleine Kjessler, Johanna Andrén, Pär Svärdson, Simon Stefansson och Marie Wedin besöker Resumés Insiktsdag.

Resumé bjuder in till Insiktsdagen som äger rum innan Sveriges Bästa Marknadschefer den 17 oktober. Där kommer sju tunga namn – bland annat Apoteas vd Pär Svärdson och Ikeas vice marknadschef Johanna Andrén – delar med sig av sina erfarenheter på temat insikt. Se hela programmet här.


Ämnen i artikeln:

Resumé InsiktSveriges Bästa Marknadschef

Den 17 oktober äger den fjortonde upplagan av Sveriges Bästa Marknadschefer rum. Resumé bjuder in alla nominerade marknadschefer till Berns där vinnare i 15 olika kategorier koras.

Innan galan anordnar Resumé Insiktsdagen, ett eftermiddagsseminarium med fokus på insikter som presenteras av Resumé Insikts redaktörer Julia Lundin och Yasmine Winberg. Under eftermiddagen kommer sju tunga namn kommer dela med sig av insikter från sju olika branscher.

Hur jonglerar man ett varumärkes långsiktiga utvecklingsbehov med de kortsiktiga, omedelbara affärsmålen? Hur förändras strategier för företag med olika komplexitet och marknader? Det är några av frågorna som kommer lyftas under seminariedagen.

Här är alla talarna:

I huvudet på en superkommunikatör
Allt har en historia. Så även varumärken. Men en bra historia räcker inte, du måste leva ditt varumärke för ingen lyssnar på vad du säger, alla gör som du gör. Lars Appelqvist, vd Löfbergs, vald till Sveriges mest hållbara ledare och Årets Superkommunikatör, delar med sig med insikter från deras hållbarhetsarbete och normbrytande projekt.

Tre insikter från två kontinenter
Effekten av en take-over, att hylla det oväntade och varför magkänslan ska styra kampanjstrategin. Madeleine Kjessler, marknadschef på Audi, är tillbaka i Sverige efter sex år utomlands. Med över 15 år i bilindustrin delar hon med sig av sina bästa insikter. Madeleine Kjessler har varit marknadschef på Skoda Australien, Brand Communication Manager på Kia Motors U.K., marknads- och PR chef på SEAT Sverige och marknads- och produktchef för Volkswagen Transportbilar.

Sur mjölk blev internationell succé
Matsvinnet är en stor global hållbarhetsutmaning och idag slängs 30 procent av allt matavfall helt i onödan. För att uppmuntra konsumenter att använda sina sinnen istället för att lita blint på bäst-före-datum lanserade Coop doften Old Milk. Marie Wedin, marknadschef på Coop, lyfter värdet av en stark idé i en allt mer datadriven värld och berättar om kampanjen som är utsedd till en av världens 40 bästa PR-kampanjer.

Vings resa: framgångar och luftgropar på 5730 dagar
Med förnyelse och nyfikenhet har han tagit Ving in i den digitala transformationen. Så vad har varit de största misstag och viktigaste lärdomarna de senaste 191 månaderna? Varför är det så viktigt att tweaka och vad betyder den heliga företagskulturen? Claes Pellvik, marknadschef på Ving, är inte bara en av de mest prisade marknadscheferna genom tiderna, han är även den som suttit längst på sin post.

Kreativitet i praktiken
Burger King Sverige under det senaste året vunnit både kreativa och effektinriktade tävlingar samtidigt som man levererat resultat på sista raden. Så vad är framgångsreceptet? Simon Stefansson, head of strategy på Ingo, berättar hur som strukturerat samarbetet med Burger King för att kunna omfamna kreativitet men också undvika de fallgropar som motverkar det.

En e-handelsresandes insikter
Apotea utmanar branscher genom effektivitet och innovativ logistik. Med brett sortiment, ett tydligt hållbarhetstänk, snabb leverans och rätt pris har man kunden i fokus. Pär Svärdson, vd Apotea, delar med sig av sina bästa insikter.

Våga ta ställning där livet händer
När de rationella fördelarna tappar kraft tar de emotionella ta över. Men det räcker inte bara att visa livet som det är, man måste ta ställning. För vad är IKEAS roll i människors liv? Johanna Andrén, vice marknadschef på IKEA Sverige, i ett samtal om ställningstagande, kundinsikter, mediemixens effekt och framtidens kommunikation.

Här kan du köpa biljetter.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.