Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Sponsring/Event

Tusse frontar nya kampanjen i Max Idol-satsning

Publicerad: 20 september 2022, 12:23

För tredje året i rad sponsrar hamburgerkedjan Max TV4:s program ”Idol”. I årets reklamkoncept står stora drömmar i fokus.


Ämnen i artikeln:

MaxTV4IdolNyheter

Under parollen ”Stolt sponsor av stora drömmar” har Max tagit fram en serie nya filmer som visar hur allting började, en berättelse som berättas parallellt med vinnaren från 2019 Toussaint ”Tusse” Chizas egen Idol-historia, allt ackompanjerat av en ny specialskriven låt från densamme.

Kopplingen till Max är grundarna Curt Bergfors och Britta Fredrikssons stora dröm i Gällivare 1968. I det nya reklamkonceptet får tittaren följa med från grillkiosken från början och sedan när man öppnade nya restauranger i hela landet och ut i världen. Parallellt följer tittaren Tusses resa från starten av Idol till etablerad artist.

Utöver det nya reklamkonceptet kommer konsertformat ”Max Sessions” tillbaka, den här gången anordnas tre spelningar under november och december, i Malmö, Umeå och Stockholm. På varje Max Session kommer två till tre Idoler som lämnat tävlingen uppträda med låtar som de antingen skrivit själva eller framfört under programmets gång.

I kombination med kampanjen ”Stolt sponsor av stora drömmar” och MAX Sessions kommer Max varumärke synas tillsammans med flera av de aktiveringar Idol genomför i samband med programmet. Bland annat vid Kvalveckan, under fredagsfinalerna och i köpt media under tävlingens gång.

Årets varumärkesbyggande kommunikationskoncept kombineras med säljdrivande inslag i aktiveringar som stöttar upp huvudkampanjen. Dessutom kan Max gäster och Idolfans förvänta sig ytterligare en överraskning senare i höst.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Reklamfilmen börjar sändas 16 september och första Max Sessions anordnas den 12 november i Malmö, den andra 19 november i Umeå och den sista 3 december i Stockholm. Max sponsorskap av Idol och kommunikationen kring det drivs av Max tillsammans med byråerna Åkestam Holst NoA, JMWGolin, Hear och Creed Media.

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

MaxTV4IdolNyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.