Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag08.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Sponsring/Event

"Våga sponsra målgruppens intresse fullt ut"

Publicerad: 27 Maj 2011, 17:11

Att få datorspelarna på Dreamhack att titta upp och se varumärket Telia har varit en av uppgifterna för United Media Group. Något som löst sig hyfsat enkelt enligt vd Anders Olsson.


Ämnen i artikeln:

KBB 2011

Vd Anders Olsson.

Vad betyder nomineringen för er?
– Det är ytterligare ett kvitto på att vi har nöjda kunder och att vi utvecklar våra kundrelationer. Det betyder mycket för alla människor på byrån som dagligen jobbar hårt med att göra våra kunder nöjda, säger vd Anders Olsson.

Hur var ert 2010?
– 2010 har varit vårt bästa och mest spännande år hittills. Vi fick nya intressanta kunder i kombination med att vi fick ökat förtroende hos flera av våra befintliga kunder. Detta gjorde att vi ökade byråintäkten med 40 procent och fick göra 12 nyrekryteringar vilket gör att vi har ett starkare team än någonsin.

Ni jobbar med Telia och Dreamhacksponsringen. Hur får man datorspelande människor att titta upp och uppmärksamma ett varumärke?

– Med Telia är det ganska enkelt eftersom Telia har varit med och utvecklat Dreamhack från ett LAN-party till världens största digitala festival. Telia spelar en viktig roll för spelupplevelsen och möjliggör deras stora intresse genom att koppla upp Dreamhack. Annars handlar det mycket om att våga sponsra målgruppens intresse fullt ut och addera värde till deras upplevelser kopplat till varumärke och produkt.

Hur ser framtiden ut för er del?
– Mycket positivt. Vårt erbjudande ligger rätt tiden och fler företag börjar inse hur viktigt varumärkesupplevelsen och det personliga mötet är för att bygga relationer till deras viktigaste målgrupper. Event och sponsring har utvecklats från en stödjande disciplin till att bli en huvuddisciplin för många av våra kunder.  Vår prognos ser ljus ut och vi räknar med ungefär samma tillväxt under 2011.

Hur bra människokännare blir man som eventarrangör?
– Vi måste vara experter eftersom vi har byggt vår byrå kring devisen att allting handlar om relationer och att mötet mellan människor skapar resultat. Så med snart tio år i branschen har vi lärt oss mycket om människans natur samtidigt som vi börjar inse att människan är oberäknelig och att vi har så mycket mer att lära.

Fakta

Byrån grundades: 2002.

VD: Anders Olsson.

Antal anställda: 38.

Byråintäkt: 22 miljoner.

Exempelkunder: adidas, Telia, Svenska Handikapidrottsförbundet, L'Oréal, Coca-Cola, Reebok, Unibail-Rodamco, Philips, Electronic Arts.

Emanuel Videla

Ämnen i artikeln:

KBB 2011

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.