Sponsring/Event
Världens bästa contentbyrå till Sverige
Publicerad: 24 maj 2017, 12:03
Stan Woods driver contentbyrån Velocity.
Stan Woods, vd på brittiska byrån Velocity, talar på Resumés seminarium Content Marketing Success Stories den 31 maj.
FT
Fredrik Thambert
B2B-byrån Velocity utsågs till Årets byrå under förra årets Content Marketing Awards, som arrangeras av Content Marketing Institute.
Nu är det klart att Velocitys vd Stan Woods kommer till Stockholm den 31 maj för att berätta om hur byrån jobbar.
– Jag ska tala om hur data förändrar content marketing, visa ett par case och prata om hur den här stora förändringen har påverkat Velocity under vår sju år långa existens, säger Stan Woods till Resumé.
Hur var det att utses till Årets byrå förra året, och hur har det påverkat er försäljning?
– Varje gång jag tänker på utmärkelser brukar jag tänka på det kända Groucho Marx-citatet: "Jag skulle inte vilja bli medlem i en klubb som skulle ha mig som medlem". Med det sagt är CMI Awards som Oscarsgalan för vår bransch, säger Stan Woods och fortsätter:
– Jag hade ett ganska känsloladdat samtal efter vi vann med min partner, medgrundare och nära vän Doug Kessler. Jag tycker att det är viktigt för vårt team som en bekräftelse på att de gör ett fantastiskt jobb. Men när det kommer till kunderna så är det inte viktigt.
Vad vet du om svensk content marketing?
– Jag vet väldigt lite om svensk content marketing, men jag känner till Spoon och gillar deras jobb väldigt mycket. Under åren har vi haft många svenska kunder, som Episerver, cCavister och IBS. Just nu jobbar vi med ett litet Stockholmsföretag som heter Wiraya.
Resumés och Swedish Content Agencies halvdagsseminarium arrangeras 31 maj på Berns, som uppvärmning inför Swedish Content Awards. Läs mer och anmäl dig här
Fredrik Svedjetun
red@resume.se