Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Sponsring/Event

Vi vann i Banker, Bilar, Hemelektronik och Bygg

Publicerad: 17 oktober 2012, 15:49

Johanna Lepistö, Matts Rylander, Eddie Hernandez och Jacob Notlöv.

De är Sveriges bästa marknadschefer i kategorierna Banker, Bilar, Hemelektronik och Bygg


Ämnen i artikeln:

Sveriges Bästa Marknadschef

Banker: Johanna Lepistö/ICA Banken

– För oss är  ICA en trygghet och vi har där en stor kundbas som är vår primära grupp  att marknadsföra oss mot. Vi vill erbjuda våra kunder ett större utbud  av bank- och försäkringstjänster för att stärka vardagsekonomin. Det ska  vara enkelt att köpa tjänsterna på nätet med snabba besked om  kostnaderna.

BYRÅSAMARBETEN: Reklambyrå: King och inhouse. Mediebyrå: IUM. Pr-byrå: inhouse.
Medieinvesteringar: 2011: Ingen särredovisning av ICA Bank (ICA 1 061 miljoner).  2012: (ICA 576 miljoner, 1:a halvåret).
PÅ PALLPLATS: Swedbank och Länsförsäkringar Bank.

Hemelektronik: Eddie Hernandez/Elgiganten

–  På ett och ett halvt år har vi sett två stora hemelektronikkedjor gå i  konkurs. Det var inte helt oväntat, men ändrar inte vår strategi. Det  har länge pratats om en oundviklig konsolidering. Men viktigast för oss  är inte att utgå från konkurrenterna utan kunderna.

BYRÅSAMARBETEN: Reklambyrå: norska Schjarven och svenska Ahlstrand & Wållgren. Mediebyrå: Vizeum. Pr-byrå: inhouse.
Medieinvesteringar: 2011: 684 miljoner. 2012: 256 miljoner (1:a halvåret).
PÅ PALLPLATS: Media Markt och NetOnNet.

Bilar: Matts Rylander/Peugeot

–  Jag har bara haft denna roll i drygt en månad men marknadsavdelningen  har med våra partner och återförsäljare byggt ett varumärkstänkande som  vi för vidare. Grunden är vårt starka modellprogram, förmodligen  Peugeots starkaste någonsin. På personbilssidan har vi i dag bilar som  hävdar sig väl både på konsument- och tjänstebilsmarknaden.

BYRÅSAMARBETEN: Reklambyrå: Volt. Mediebyrå: MEC. Pr-byrå: inhouse.
Medieinvesteringar: 2011: 132 Mkr. 2012: 83 Mkr (1:a halvåret).
PÅ PALLPLATS: Volkswagen och Skoda.

Byggvaruhus: Jacob Notlöv/Byggmax

–  Jag har just lämnat Byggmax efter åtta år som marknadschef. Men jag  känner stor glädje och stolthet över vad vi har åstadkommit under min  tid på Byggmax. Första jobbet var som platschef för en butik. Då var jag  21 år. Vi fick butiken att vända på ett och ett halvt år.

BYRÅSAMARBETEN: Reklambyrå: inhouse. Produktionsbyrå: Daniel Lindgren Framelab. Mediebyrå: Bizkit. Pr-byrå: inhouse.  
Medieinvesteringar: 2011: 92 Mkr.   2012: 69 Mkr. (1:a halvåret)
PÅ PALLPLATS: Hornbach och Beijer.

Linus Fremin

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.