Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Sponsring/Event

Vice vann David LaChapelle-pitch

Publicerad: 11 Oktober 2012, 08:01

Amanda As Andy Warhol's Marilyn.

Foto: David LaChapelle.

David LaChapelle har den 30 premiär för sin utställning ”Burning Beauty” på Fotografiska i Stockholm. I konkurrens med 39 byråer vann mediehuset Vice uppdraget att ordna öppningsfesten för utställningen.


Ämnen i artikeln:

ViceFotografiska

Fotografiska gick tidigare ut i en omfattande pitch för att nna en byrå  som kunde anordna en fest i samband med att utställningen öppnar.

– 40 byråer kom till oss för att få veta mer. Alltifrån stora  traditionella event-byråer och världsledande reklambyråer till unga  hungriga festfixare. David LaChapelles fotokonst beskrivs o_a som  "bisarr" och "överdriven", självklart är det ord som väcker intresse! Vi  var dock tvungna att välja fyra byråer av 40 för att delta i pitchen.  Jag är glad att nu kunna meddela att vi kommer arrangera festen i  samarbete med Vice, säger Per Broman, Fotografiskas grundare i en kommentar.

Utställningen ”Burning Beauty” kommer att bli David LaChapelles största  utställning någonsin då den tar hela Fotografiska i anspråk.

Fotografiskas event- och konferensavdelning kommer i ett tätt
samarbete med Vice se till att festen blir i David LaChapelles anda.

– Det blir varken snittar eller kanapéer, mer säger jag inte säger Nicke Bergström, creative director på Vice.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

ViceFotografiska

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.