söndag24 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Strategi

7 strategitrender som har gjort avtryck i lågkonjunkturen

RAPPORT. Det nya normala blev onormalt, prisstrategi blev viktigt, e-handel tappade, metaversum dog nästan medan AI blev nya internet. Resumé har utkristalliserat vilka marknadsföringsstrategier som gett effekt i en tid då inget är som vanligt.

Publicerad: 21 augusti 2023, 09:15

Ämnen i artikeln:

AdobeKonsumentverketÅhlénsLidlOatlyWillysJoel LindeforsMartin EdenströmEkonomiSociala medierMarknadsföring

Metaversum försvann, e-handel blev handel, matpriserna skenade och hållbarhet blev hygien. Svenskarna bytte Foodora mot nudlar. Vad betyder allt detta för marknadsföringen?

Foto: Montage.

Var fjärde svensk tycker livet är meningslöst. För tjugo år sedan var det 6 procent som var lika håglösa. Det framgår av Kairos Futures undersökning ”Svenskarna, samtiden, framtiden”.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev