Strategi
7 strategitrender som har gjort avtryck i lågkonjunkturen
RAPPORT. Det nya normala blev onormalt, prisstrategi blev viktigt, e-handel tappade, metaversum dog nästan medan AI blev nya internet. Resumé har utkristalliserat vilka marknadsföringsstrategier som gett effekt i en tid då inget är som vanligt.
Publicerad: 21 augusti 2023, 09:15
Metaversum försvann, e-handel blev handel, matpriserna skenade och hållbarhet blev hygien. Svenskarna bytte Foodora mot nudlar. Vad betyder allt detta för marknadsföringen?
Foto: Montage.
Var fjärde svensk tycker livet är meningslöst. För tjugo år sedan var det 6 procent som var lika håglösa. Det framgår av Kairos Futures undersökning ”Svenskarna, samtiden, framtiden”.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.