onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Strategi

Foto: Oleksandr Shchus

Alla pratar men ingen lyssnar – så skruvar du dialogen med kunderna för bättre affärer

Det kommuniceras som aldrig förr. Men vem lyssnar?
Allt färre, säger journalisten Kate Murphy, och marknadsförare har dessutom en förmåga att ställa fel frågor. Det är ett problem.

Publicerad: 10 december 2022, 06:30

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

En amerikansk livsmedelskedja anlitade en fokusgrupp för att få veta mer om varför deras kunder handlade sent på kvällstid. Arbetet leddes av Naomi Henderson, en fixstjärna inom amerikanska marknadsundersökningar. Hon

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev