Strategi
Därför kan attackerna öka i valrörelsen – experter varnar för strategin: ”Kan lika gärna slå fel”
Publicerad: 7 juni 2022, 13:22
Foto: Henrik Montgomery/TT
Nästan 30 procent av Kristdemokraternas utgifter på digital annonsering går till så kallade attackannonser. Att lyfta fram brister hos motståndaren kan vara ett effektivt grepp inom politisk kommunikation, men enligt forskarna kommer det också med risker.
Ämnen i artikeln:
Ebba Busch ThorKristdemokraternaPolitisk kommunikationModeraternaVänsterpartietToppnyheterVill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.