Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Strategi

Därför kan attackerna öka i valrörelsen – experter varnar för strategin: ”Kan lika gärna slå fel”

Publicerad: 7 juni 2022, 13:22

Foto: Henrik Montgomery/TT

Nästan 30 procent av Kristdemokraternas utgifter på digital annonsering går till så kallade attackannonser. Att lyfta fram brister hos motståndaren kan vara ett effektivt grepp inom politisk kommunikation, men enligt forskarna kommer det också med risker.


Ämnen i artikeln:

Ebba Busch ThorKristdemokraternaPolitisk kommunikationModeraternaVänsterpartietToppnyheter

Kristdemokraterna (KD) är det riksdagsparti som lägger mest pengar på så kallade attackannonser, en typ av annons där avsändaren tydligt kritiserar eller attackerar en motståndare. Det visar Whispr groups

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.