Strategi
De nordiska branschmedierna gör stor undersökning för marknadschefer – delta här
Publicerad: 20 mars 2023, 06:30
Nu genomför Resumé, norska Kampanje och danska Markedsføring ”The Nordic CMO Survey” – som är unik i sitt slag. Undersökningen ska teckna en bild av samtiden och de utmaningar som är förknippade med rollen i en ekonomisk kristid.
I dag förväntas marknadschefen vara uppkopplad, uppdaterad och leverera kunder och tillväxt, investera rätt i ett allt mer komplext medielandskap, navigera sig fram i ny lagstiftning, nya kanaler, metoder, strategier, tekniska möjligheter – och samtidigt alltid ha varumärkets bästa i fokus.
Det är få roller som är under så komplexa och föränderliga som marknadschefens.
För att få en bra bild av marknadschefens verklighet i dag – och skapa en kompass i en allt mer osäker omvärld – lanseras The Nordic CMO Survey i dag. Det är ett frågeformulär som tar ungefär tio minuter att svara på.
Undersökningen är ett samarbete mellan branschtidningarna Resumé, Kampanje, Markedsføring och den oberoende mediebyrån Synlighet. Du som svarar är helt anonym i undersökningen men om du är med och bidrar till svaren får kostnadsfritt ta del av resultatet senare i vår.