Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Strategi

E-handlaren som gick mot strömmen och öppnade butik – här är strategin

I pandemins spår växte butiksdöden. I dag gapar skyltfönstren tomma i svenska städer och butikskedjorna bygger febrilt på sin e-handel. Då öppnar nätmodebutiken Chiquelle en flaggskeppsbutik i Zaras nedlagda lokal för att stärka sitt varumärke.

Publicerad: 21 december 2021, 09:24

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Drottninggatan mellan Sergels torg i Stockholm och Kungsgatan är kantad av butiksdöd. Det handlar om några hundra meter där Joy, Flash, Dea Axelssons, MQ bokstavligen har stängt butiken (MQ har

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

RetailWestfield Mall of Scandinavia

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.