onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Strategi

Foto: PHD Media Sweden

Efter forskarbråket – gurun Les Binet bryter tystnaden i exklusiv intervju med Resumé

Byron Sharp gick till rasande attack mot uppburna duon Les Binet och Peter Field i höstas. Han försökte sticka hål på studierna som ofta ligger till grund för hur marknadsförare väljer att fördela sina annonspengar. Efter kompakt tystnad bemöter nu Les Binet kritiken.
”Visst, det är ett skevt underlag men det betyder inte att du inte kan dra några slutsatser av det”, säger han till Resumé.

Publicerad: 13 januari 2023, 09:39

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Under hösten pågick en av de mest intensiva debatterna inom marknadsföringsteori på många år. Upprinnelsen var ett tal från den inflytelserike professorn och Ehrenberg-Bass-föreståndaren Byron Sharp där han gick till

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Les BinetToppnyheterByron Sharp

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev