Foto: PHD Media Sweden
Efter forskarbråket – gurun Les Binet bryter tystnaden i exklusiv intervju med Resumé
Byron Sharp gick till rasande attack mot uppburna duon Les Binet och Peter Field i höstas. Han försökte sticka hål på studierna som ofta ligger till grund för hur marknadsförare väljer att fördela sina annonspengar. Efter kompakt tystnad bemöter nu Les Binet kritiken.
”Visst, det är ett skevt underlag men det betyder inte att du inte kan dra några slutsatser av det”, säger han till Resumé.
Under hösten pågick en av de mest intensiva debatterna inom marknadsföringsteori på många år. Upprinnelsen var ett tal från den inflytelserike professorn och Ehrenberg-Bass-föreståndaren Byron Sharp där han gick till
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.