måndag29 maj

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Strategi

Forskaren: De flesta varumärkesmätningar är nästintill värdelösa

Publicerad: 23 maj 2023, 12:00

Sedan snart tio år tillbaka är Jenni Romaniuk forskningsledare på välrenommerade Ehrenberg-Bass-institutet i Sydney.

Foto: Publicis Groupe

Mäter ditt företag varumärkeskännedom? Gör ni löpande mätningar, delar upp resultaten efter målgrupp och har oändligt många mätpunkter? Ehrenberg-Bass, världens mest erkända forskningsinstitut inom marknadsföring, vill att ni ska tänka om.

Ämnen i artikeln:

ReklamKommunikation

Thomas Nilsson

thomas.nilsson@resume.se


I Jenni Romaniuks bok "Better brand health", publicerad i februari, samlar hon för första gången någonsin all kunskap om hur företag faktiskt bör mäta och utvärdera sitt varumärke. Det är

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev