Strategi
Forskaren: De flesta varumärkesmätningar är nästintill värdelösa
Publicerad: 23 maj 2023, 12:00
Sedan snart tio år tillbaka är Jenni Romaniuk forskningsledare på välrenommerade Ehrenberg-Bass-institutet i Sydney.
Foto: Publicis Groupe
Mäter ditt företag varumärkeskännedom? Gör ni löpande mätningar, delar upp resultaten efter målgrupp och har oändligt många mätpunkter? Ehrenberg-Bass, världens mest erkända forskningsinstitut inom marknadsföring, vill att ni ska tänka om.
I Jenni Romaniuks bok "Better brand health", publicerad i februari, samlar hon för första gången någonsin all kunskap om hur företag faktiskt bör mäta och utvärdera sitt varumärke. Det är
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.