Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Strategi

Irrationella affärer stundar – konsumenternas beteende går inte att förutspå 2022

Publicerad: 3 januari 2022, 12:29

Foto: fcscafeine

Har pandemin lett till en ny tidsålder med konsumenter som beter sig oförutsägbart? Det hävdar i vilket fall en rad konsultbolag hösten 2021. Pris är till exempel inte lika viktigt längre.


I oktober förklarade det börsnoterade ram- och posterföretaget Desenio Group, som 2020 omsatte strax under en miljard kronor, att man inte skulle rapportera finansiella mål för helåret. Orsak: svårbedömda kundbeteenden.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.