fredag31 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Strategi

Johan Gustafsson anställdes som Klarnas kommunikationsdirektör 2018. Tidigare var han pr-konsult på Prime.

Klarnas resa från ”skurk” till ”hjälte” – så spelar public affairs en roll i varumärkets pågående förvandling

Det tog 15 år innan Klarna anställde PA-proffs. De hoppade snabbt av. Det finns skäl till att politikerna tittar snett på Klarna, som försökt springa ifrån myndigheterna.

Publicerad: 17 maj 2022, 11:00

Leif Holmkvist

Reporter

leif.holmkvist@resume.se

De var unga, snabba och såg sig som oslagbara. Och livrädda för att ”gubbifieras”, att bli som bankerna och konkurrenterna. Vem behöver då gamla sega PA-konsulter som odlar långsiktiga kontakter

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

KlarnaSebastian SiematkowskiPublic affairsMagnus TörnblomBrunswickJohan GustafssonToppnyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev