Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Strategi

Johan Gustafsson anställdes som Klarnas kommunikationsdirektör 2018. Tidigare var han pr-konsult på Prime.

Klarnas resa från ”skurk” till ”hjälte” – så spelar public affairs en roll i varumärkets pågående förvandling

Det tog 15 år innan Klarna anställde PA-proffs. De hoppade snabbt av. Det finns skäl till att politikerna tittar snett på Klarna, som försökt springa ifrån myndigheterna.

Publicerad: 17 maj 2022, 11:00

Leif Holmkvist

Reporter

leif.holmkvist@resume.se

De var unga, snabba och såg sig som oslagbara. Och livrädda för att ”gubbifieras”, att bli som bankerna och konkurrenterna. Vem behöver då gamla sega PA-konsulter som odlar långsiktiga kontakter

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

KlarnaSebastian SiematkowskiPublic affairsMagnus TörnblomBrunswickJohan GustafssonToppnyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.