Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi

Kraven på marknadschefer att ställa om ökar i krisen: ”Ledarskapet sätts på prov nu”

Publicerad: 19 Maj 2020, 11:47

Efter coronautbrottet ska marknadschefer skapa tillväxt med en betydligt mindre budgetar. Det innebär omorganisationer och ökad grad av digitalisering på flera håll, samtidigt kommer varumärket fortsatt ha hög prioritet för svenska marknadsförare. Det bedömer Avaus som genomfört omfattande enkäter med 190 CMO:s i Sverige och Finland.


Ämnen i artikeln:

MarknadsföringMarknadschefDigitaliseringAutomatisering

När dagen kommer för svenska marknadschefer att försvara sitt mandat är det alltid bättre att vara proaktiv, affärsledande och ansvarstagande än reaktiv. Faktum är att många marknadschefer våren 2020 aldrig

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.