Strategi
Kreativitet är en viktig ingrediens i offentlig kommunikation: ”Gamla riktlinjer är inte alltid till hjälp”
Publicerad: 9 juni 2022, 12:34
Kampanjer från Matador, Familjen, och Gullers grupp, alla för aktörer i offentlig sektor.
Med skattebetalare som finansiärer och myndighetsuppdrag att uppfylla finns det risk att den offentliga sektorns kommunikation blir både slätstruken och torr. Men när Resumé frågar kreatörer med erfarenheten av den typen av jobb kommer en annan bild upp. ”Det gäller att vara kreativ inom de begränsningar som finns. Men personligen så gör den boxen mig mer kreativ”, säger Lia Merkel på Familjen.
Ämnen i artikeln:
KreativitetToppnyheterGullersFamiljenRegion StockholmMarknadsstrategiStrategiKampanjPR-kampanjReklamkampanjDet är stor skillnad på hur offentlig kommunikation och kommersiell kommunikation ser ut – där kommersiella aktörer, som Nordax bank, Klarna eller El Taco Truck har betydligt större vana av
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.