onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Strategi

Kreativitet är en viktig ingrediens i offentlig kommunikation: ”Gamla riktlinjer är inte alltid till hjälp”

Publicerad: 9 juni 2022, 12:34

Kampanjer från Matador, Familjen, och Gullers grupp, alla för aktörer i offentlig sektor.

Med skattebetalare som finansiärer och myndighetsuppdrag att uppfylla finns det risk att den offentliga sektorns kommunikation blir både slätstruken och torr. Men när Resumé frågar kreatörer med erfarenheten av den typen av jobb kommer en annan bild upp. ”Det gäller att vara kreativ inom de begränsningar som finns. Men personligen så gör den boxen mig mer kreativ”, säger Lia Merkel på Familjen.

Ämnen i artikeln:

KreativitetToppnyheterGullersFamiljenRegion StockholmMarknadsstrategiStrategiKampanjPR-kampanjReklamkampanj

Alicia Price

alicia.price@resume.se


Det är stor skillnad på hur offentlig kommunikation och kommersiell kommunikation ser ut – där kommersiella aktörer, som Nordax bank, Klarna eller El Taco Truck har betydligt större vana av

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev