Strategi
Kreativitet är en viktig ingrediens i offentlig kommunikation: ”Gamla riktlinjer är inte alltid till hjälp”
Publicerad: 9 juni 2022, 12:34
Kampanjer från Matador, Familjen, och Gullers grupp, alla för aktörer i offentlig sektor.
Med skattebetalare som finansiärer och myndighetsuppdrag att uppfylla finns det risk att den offentliga sektorns kommunikation blir både slätstruken och torr. Men när Resumé frågar kreatörer med erfarenheten av den typen av jobb kommer en annan bild upp. ”Det gäller att vara kreativ inom de begränsningar som finns. Men personligen så gör den boxen mig mer kreativ”, säger Lia Merkel på Familjen.
Det är stor skillnad på hur offentlig kommunikation och kommersiell kommunikation ser ut – där kommersiella aktörer, som Nordax bank, Klarna eller El Taco Truck har betydligt större vana av
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.