Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Strategi

Mark Ritsons hårda kängor (och råd) till branschen

Publicerad: 2 juni 2022, 13:00

Mark Ritson under Resumés event Framtidens marknadsavdelning.

Foto: Pax Engström Nyström / Press.

Dagens marknadsförare är helt fel ute. Varumärkeskännedom, reklam och all bullshit vi är besatta av är inte viktigt, slår marknadsföringsgurun Mark Ritson fast. Han sticker hål på syftesdriven marknadsföring och krav på hållbar konsumtion och framför allt tror han inte vi står inför så stora förändringar. År 2027 kan rentav bli som 2022, spår han. Här är hans råd.


Ämnen i artikeln:

Mark RitsonFramtidens MarknadsavdelningToppnyheter

Det gäller att fokusera på lönsamhet som marknadsförare, poängterar Mark Ritson. Självklarheten levererades som svar på vad han skulle göra som marknadschef på ett medelstort svenskt företag mot bakgrund av

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.